חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

073-7795530

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

וו גרירה רישוי – המדריך המלא לאישור ווי גרירה

החוק בישראל מתיר התקנה של ווי גרירה בסוגים שונים של רכבים, אך הוא מחייב רישוי מתאים. כמו כן, כדאי להכיר את סכום אגרת הרישוי על מנת להיערך להוצאות עקיפות וישירות. לאחר מכן, ניתן להתייעץ עם בעלי מקצוע ולתאם התקנה מהירה ותקינה

במהלך התקנת וו גרירה רישוי מייצג סוגיה משמעותית וחשובה שצריך לבדוק אותה עוד לפני שמתאמים את העבודה. קודם כל, חשוב לדעת שהחוק בישראל מתיר התקנת וו גרירה בכל הרכבים למעט במקרים שבהם היצרן לא תכנן אותם בצורה שבה יתאימו לגרירה. שנית, יש לזכור שהתקנת הוו מחייבת רישום בתוספת ברישיון הרכב. במידה ונוסעים עם וו גרירה ללא רישום מתאים, עלולים לצבור קנסות. בנוסף, נסיעה ברכב עם וו גרירה שאינו מופיע ברישיון מבטלת את הביטוח.

גרירה לפי סוג הרישיון של הנהג

בעלי רישיון בדרגה B יכולים להתקין וו גרירה כדי לגרור נגרר במשקל של עד 1,500 ק"ג. על הרכב הגורר להיות מותאם לגרירה, עם וו גרירה שהותקן בצורה מקצועית ועם ציון של הוו ברישיון. במידה ומעוניינים לגרור משאות כבדים של מעל 3,500 ק"ג, יכולים לעשות את זה רק בעלי רישיון בדרגה C. לשם השוואה, בעלי רישיון בדרגת EC כבר יכולים לגרור עגלות ללא הגבלת משקל.

רישוי וו גרירה לפי סוג הוו

לכל רכב יש וו גרירה שמיוצר בשיתוף עם היצרן. אמנם משווקים בארץ ווי גרירה מסוגים שונים, אך רצוי לתת עדיפות לוו שמאושר על ידי יצרן הרכב כי הוא מונע נזקים בזמן ההתקנה ובזמן הגרירה. בהקשר הזה, צריך שים לב להבדל בין וו גרירה תפוח שמיועד לגרירת משקל של עד 750 ק"ג – לבין וו גרירה משולב שיכול להתאים גם לגרירת נגררים כבדים.

עדכון רישוי וו גרירה במשרד התחבורה

רישוי וו גרירה יכול להתבצע על ידי בעל הרכב או המתקין. אם המתקין מבצע את הרישוי, הוא עשוי לגבות על כך תוספת תשלום. במידה ומחליטים לרשום את הוו בצורה עצמאית, צריך להצטייד במסמכים הנדרשים מהמתקין שביצע את החיבור ולצרף תעודת זהות ורישיון רכב. לאחר מכן, מגיעים לעמדת הרישוי הקרובה ומבצעים את הרישום כחוק. אם משאירים את הרישום למתקין, יש לצייד אותו ברישיון רכב, תעודת זהות של בעל הרכב וייפוי כוח.

מחיר רישוי וו גרירה כהשקעה משתלמת

ברוב המקרים, מחיר רישוי וו גרירה כלול בעלות ההתקנה. המתקין יכול לבצע בעצמו את הרישום ולרוב הוא גם מעסיק צוות שמתמחה בכך. בכל מקרה, חשוב להסתכל על מחיר רישוי וו גרירה כהשקעה משתלמת. ההתקנה מתבצעת בצורה חד פעמית, אבל הערך של הרכב עולה גם אם מחליטים למכור אותו אחרי תקופה ארוכה.

אגרת רישוי וו גרירה לפי שנה

עלות אגרת רישוי וו גרירה עולה כ-60 ש"ח לשנה. לאחר התקנת הוו, חובה על פי החוק לבצע את השינוי ברישיון ולהודיע על כך למשרד הרישוי. אם בוחרים לתאם את ההתקנה ואת הרישום מול אותו מכון, ניתן בדרך כלל להשלים את התהליך בתוך 24 שעות בלבד. בתום הרישום כבר ניתן להגיע למכון ההתקנה על מנת לאסוף את הרישיון המעודכן, אבל אפשר גם לתאם משלוח שלו בדואר.

רישוי וו גרירה לרכב וחשיבותו

בסופו של דבר, נהגים פרטיים ובעלי מקצוע שגוררים בשביל העבודה שלהם צריכים לזכור שהנושא של רישוי וו גרירה לרכב הוא אינטרס של כולם. זה נראה כאילו הרישוי הוא עוד הוצאה עקיפה ומטלה, אבל רק באמצעותו ניתן יהיה להבטיח מעקב אחר ווי הגרירה וסטנדרטים בטיחותיים.

זקוקים לאישור מתקין עבור משרד הרישוי, המעיד כי ההתקנה בוצעה על-ידי גורם מורשה?
לחברת ארט קאר אישור לעסוק בייבוא ובהתקנה של ווי גרירה מטעם משרד התחבורה כנדרש בחוק.
לקבלת ייעוץ נוסף ושירותי התקנה מקצועיים השאירו פרטים או חייגו עכשיו 073-7795530


מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא
04-8407107

אנא השאירו פרטים לקבלת הצעת מחיר משתלמת עבור:

וו גרירה רישוי – המדריך המלא לאישור ווי גרירה

אנא השאירו פרטים לקבלת הצעת מחיר משתלמת עבור:

וו גרירה רישוי – המדריך המלא לאישור ווי גרירה
דילוג לתוכן