חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

073-7795530

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם מותר להתקין וו גרירה לרכב חשמלי?

באופן עקרוני, הנחיות משרד התחבורה קובעות איזה משקל מותר לרכב לגרור לפי המשקל, מידות הרוחב ומידות הנגרר. כתוצאה מכך, יש רכבים חשמליים שמותר להתקין עליהם וו גרירה ורכבים אחרים שאסור. בשביל לוודא את זה, צריך להסתכל על רישיון הרכב

רישיון הרכב מאפשר לדעת מה הנתונים הרשמיים המופיעים עליו במשרד התחבורה. בין היתר, הרישיון מספק מידע לגבי רכבים שמותר או אסור לחבר אליהם וו גרירה. כך למשל עד לפני מספר שנים לא היו על כבישי הארץ רכבים חשמליים שמותר להתקין בהם וו גרירה, אך כיום קיימים דגמים כאלה והמספר שלהם עוד צפוי לעלות כבר בעתיד הנראה לעין.

מה הקשר בין סוג המנוע לבין התקנת וו גרירה?

משרד התחבורה משתמש בכמה פרמטרים אובייקטיביים כדי לקבוע על איזה רכב פרטי או מסחרי מותר להתקין וו גרירה. באופן כללי, מותר להתקין וו גרירה על כל רכב בישראל – למעט רכבים היברידיים. אבל אם בודקים בפועל את הרישיון, רואים שיש גם רכבים היברידיים וגם רכבים חשמליים שבהם מתבצעת התקנה כזו.

נתונים שמתאימים לחישוב כושר הגרירה

רכבים פרטיים יכולים לגרור רק נגררים שבהם המשקל הכולל לא חוצה את הרף של 500 ק"ג, כל עוד הרכב שוקל מעל 1,000 ק"ג. מלבד משקל הרכב, במשרד התחבורה קובעים איזה משקל מותר לרכב לגרור לפי המידות שלו: כך למשל מותר לגרור רק נגררים שהרוחב שלהם לא עולה על רוחב הרכב. בנוסף, החוק בודק מה היחס המותר בין המידות של הנגרר לבין המשקל שלו.

התקנת וו גרירה לרכב חשמלי חדש

כמעט כל הדגמים החדשים של הרכבים החשמליים מאפשרים כיום להתקין וו גרירה. זה כולל גם רכבי יוקרה כגון אאודי וגם רכבים מבוקשים כמו טסלה, שאפילו בחלק מהמקרים מגיעים עם וו גרירה בתור ברירת מחדל. אז כל עוד כתוב ברישיון שמותר לרכב לגרור ושאפשר להתקין עליו וו גרירה, לא אמורה להיות עם זה בעיה.

איך וו גרירה משפיע על רכב חשמלי?

מה שכן ניתן לדעת בוודאות זו מידת ההשפעה של וו גרירה על רכב חשמלי. כאן אין קשר להנחיות של משרד התחבורה או לתקנות הקבועות בחוק, אלא רק לאופן שבו הרכב החשמלי פועל: אם מחברים נגרר לרכב חשמלי ומשתמשים בו כדי לגרור, זמני הנסיעה מתקצרים משמעותי. בהרבה מאוד מקרים, זו בפני עצמה עלולה להיות סיבה לוותר על חיבור נגרר לרכב חשמלי.

איך בוחרים את הנגרר המתאים?

אפשר להתאים כל סוג של נגרר לאופן שבו עומדים להשתמש בו. ברכבים חשמליים משתמשים בעיקר כדי לגרור למשל אופנועי ים או סירות, לכן ניתן להסתפק בוו גרירה פשוט יחסית מסוג תפוח. לשם השוואה, ברכבים גדולים ומסחריים משתמשים בוו גרירה משולב שמתאים לשימוש מאסיבי. אם מתאימים בין סוג הנגרר והוו לבין סוג הרכב והמנוע שלו, מגדילים את הסיכוי ליהנות מגרירה בטוחה ותקינה.

יש לך רכב חשמלי? המומחים של ארט קאר בע"מ מחכים לך עם כל התשובות

המומחים של ארט קאר בע"מ מבינים שככל הנראה יש לך עוד שאלות לגבי התקנת וו גרירה לרכב חשמלי. אז בין אם הרכב שלך חדש או משומש, אנחנו נשמח לעמוד לרשותך. אצלנו מחכות לך כל התשובות לגבי סוגים שונים של ווי גרירה ואנו זמינים להתקנה מיידית. במידת הצורך, נוכל גם לעדכן אותך על שינוי בהנחיות של משרד התחבורה מיד אחרי שנקבל את פרטיך באתר.


מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא
04-8407107

אנא השאירו פרטים לקבלת הצעת מחיר משתלמת עבור:

האם מותר להתקין וו גרירה לרכב חשמלי?

אנא השאירו פרטים לקבלת הצעת מחיר משתלמת עבור:

האם מותר להתקין וו גרירה לרכב חשמלי?
דילוג לתוכן